Ford’un kompakt hatcbackinin sportif versiyonu için kimi rakipleri kadar tutkulu olmadığı ortada. Şimdiye kadar Nurburgring rekoru peşine düşmek için “özel” seriler geliştirmedikleri gibi en güçlü Focus versiyonu için de her zaman model ömrünün son çeyreğini bekliyorlar. Bunun bir anlamı Focus RS için (muhtemelen Mustang’den alınacak 2,3 litrelik turbo beslemeli motoru sayesinde yine 305 HP güce sahip olacak) biraz daha beklememiz gerektiği. İkinci anlamıysa Focus ST’nin bir süre daha en güçlü Focus olarak kalacağı. Hatta şu anki durumda en güçlü iki Focus, ST logosu taşıyacak.
Bunu başarmak için Ford, makyajla birlikte ürün gamına bir de dizel motorlu ST’yi ekledi. 2,0 litrelik dizel motorun 185 HP güç ve 400 Nm tork üreten bir versiyonu ST’nin kaputu altında yer alıyor. Bunun yanında 250 HP güç ve 360 Nm tork üreten 2,0 litrelik Ecoboost motor varlığını sürdürmeye devam ediyor. Dizel motorlu ST 0-100 km/s hızlanmasını 8,1 saniye gibi çok da nefes kesici olmayan bir sürede tamamlarken, benzinli motora sahip ST aynı hızlanmayı 6,1 saniye tamamlayabiliyor. İki model de 6 vitesli manuel şanzımanlı olarak sunuluyor.
ST’nin iç mekanında makyajlı Focus’ta da görülen yenilikler dikkat çekiyor. Düğmelerinin küçüklüğü ve yerleşimiyle kullanışlılığı ancak kurmalı bir cep saati kadar olan eski kokpitin yerine, çok daha az düğmeli ve işlevleri büyük dokunmatik ekran üzerinden yönetilebilen yeni bir kokpit geliyor.
Bu önemli bir yenilik ama ST müşterilerini çok ilgilendirmiyor. Onları ilgilendiren sürüş keyfi ve Ford bu konuda da çalışmalar yapmış. Kimi kullanıcılara Focus’un sürüşü yeterince keskin gelmemiş olacak ki, Ford daha iyisi için ön akstaki yayları değiştirmiş, tüm amortisörlerin de ayarını iyileştirmiş. Direksiyon ve çekiş kontrol sistemlerinin de yazılımları değiştirilmiş. Muhtemelen ilerleyen dönemde değişken oranlı direksiyon sistemini de ST’de görebileceğiz.
0 yorum:
Yorum Gönder