Petrol Ofisi ve Büyüme Planı-Vaka Analizi endüstriyel ürünler , Petrol Ofisi ve Büyüme Planı-Vaka Analizi mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , Petrol Ofisi ve Büyüme Planı-Vaka Analizi endüstriyel valf motor Petrol Ofisi ve Büyüme Planı-Vaka Analizi bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleriPetrol Ofisi,Türkiye’nin en büyük 2. şirketi.Dev cüssesine karşın şirket büyümede hep hızlı adımlar attı.2008 yılında hep hızlı adımlar attı.Net satışlarını %28.2 arttıran şirket,%35 olan Pazar payını %36 ya artırdı.2008 yılı sonu itibarıyla 17 milyar 202 milyon tl lik ciroyu aşan Petrol Ofisi,bugün değişen koşullarda birlikte büyüme konusuna daha hassas yaklaşıyor.Cirosunu artırmaktan çok karlılığa odaklanıyor.Kötü maliyetlerden kurtulup hafiflemek ve daha fazla Pazar payı yerine “karlı Pazar payı” elde etmek öncelikli hedefleri arasında yer alıyor.
Petrol Ofisi CEO su Melih Türker “Petrol Ofisi’nin toplam akaryakıtlarda Pazar payının çok önemi yok.Önemli olan karlılığı ve verimliliği artırmak.Hedefimiz Pazar payımızı bugünkü seviyelerde koruyarak karlılığımızı büyütmek” diyor.
Türker hedefe ulaşmaya çalışırken ticari anlamda beklentisini karşılamayan bazı segmentlerden çıkacaklarını,network’larında yer alan 3 bin 200 istasyonda verimliliği arttıracaklarını ve her alanda güçlü bir masraf yönetimi yapacaklarını söylüyor.
Özellikle yapısal masraf yönetimine ağırlık verdiklerini ifade eden Türker,bu anlamda yaptıklarını da şöyle anlatıyor “tek,tek kalem kalem,gün gün maliyetlere bakıyoruz.Başka çaremiz yok.Yani bir şey olduğunda şunu kes,bunu kes demiyoruz.Her gün masraf bazımızı kontrol ediyoruz.Neremizde yağ daha fazla ona bakıyor,onu nasıl daha kara döndürebiliriz diye düşünüyoruz.
Uzun vadede Türkiye’nin en iyi perakende satış organizasyonu haline gelmeyi planlayan Petrol Ofisi,bölgesel güç olma hedefinden de vazgeçmiş değil.Ancak bu noktada ayağını gazdan çekmiş durumda.Hala fırsatları takip ettiklerini belirten Türker,bununla birlikte bir atılım yapmak için doğru pazarın ve doğru karlılıkların olması gerektiğini ifade ediyor.
CEO Melih Türker’in diğer analizleri şöyle:
*Petrol ürünlerinde ciro ve satış rakamlarını etkileyen 2 unsur var.Bunlardan birisi petrol fiyatları,diğeri de ekonomideki büyüme.Geçen yıl 2008 de ham petrol fiyatları 140-150 dolara kadar çıktı.Cirolar çok büyüdü.Bugün (2009 ağustos) petrol 60 dolar civarında.
Türker Petrol Ofisi şirketinde planlama sürecinin ağustos ayında başladığını ve kasım ayında sona erdiğini belirtiyor.2008 yılında bu sürecin daha uzun sürdüğünü ve yıla başlamadan yaklaşıj 4-5 kere planlarını revize ettiklerini söylüyor.
*Kötü maliyet yönetimini gidermek için şirket tek tek,kalem kalem,gün gün maliyetlere bakıyor.Ekonomik sıkıntı olduğu zamanlarda yatırımlardan ve insan kaynaklarından hiç vazgeçmediklerini belirtiyor.2008 yılının ilk çeyreğinde Batman ilinde bir depo açtıklarını,sıkıntının göbeğinde orada yeni bir istihdam alanı oluşturduklarını belirtiyor.
*Şirket yatırım kalemlerini şöyle sınıflandırıyor.Portföylerini çeşitlendirmek ve dikey entegrasyon anlamında arama üretime yaptıkları yatırımlar 1.sırada geliyor.Akçakoca şirketin Türkiye’de en büyük doğalgaz üretim sahası.Orada TPO’dan sonra ikinci en büyük ortak Petrol Ofisi.2009 yılında şirket buraya 55 milyon dolar yatırım gerçekleştirmiş.
2.en büyük yatırım kalemi şirketin istasyon ağı.Petrol Ofisi’nin 3 bin 200 ün üstünde istasyonu var.En yakın rakiplerinin istasyon sayısı 1200 civarında.Türker kontrat yenileme ve yeni istasyon yatırımlarının rakiplere kıyasla daha çok olduğunu belirtiyor.
3. önemli yatırım alanı lojistik ve altyapı.Şirket operasyonları için depolarına,tesisatlarına,tanklarına,lojistik altyapıya yatırım yapması gerekiyor.Batman’daki terminal bunun en önemli örneği.Ayrıca Marmara Ereğlisi tarafında ciddi bir terminal projeleri varmış.
*Şirketin gelirlerinin işlere dağılımı da şu şekilde oluyor.Şirketin en büyük geliri perakende satışlar yani istasyonlardan geliyor.Gelirin % 70 i perakende satışlardan oluşuyor diğer kalanı da ticari satışlardan…Ticari satışlarında içinde havacılık,deniz satışları,toptan satışlar var.
*Türker sektör içi rekabeti de şöyle tarif ediyor:Türkiye’de inanılmaz kıran kırana bir rekabet var.7 yıl önce 13-14 dağıtım şirketi vardı,bugün 52 dağıtım şirketi bulunuyor.Türkiye’de akaryakıt sektöründe girme çıkma bariyerleri yok denecek kadar az.O yüzden 52 şirket var.Müthiş bir rekabet oluyor.Bu ortam içinde Pazar paylarını,bu büyüklüğü,bu ekonomi skalasını koruyup karlılığı arttırabilmek büyük başarı.
*Şirketin büyümenin planını ana hatlarıyla şöyle çiziyor. 1.Karlı ve sağlıklı büyüme var mı?.2.İstikrarlı liderlik var mı?.3.Masraf bazı rakiplere göre nasıl?.
kaynak:capital dergisi 2009 ağustos
ads
cep uygulama
4 Mayıs 2016 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder