ads

cep uygulama

7 Nisan 2016 Perşembe

Metro Turizm ve Tesis Planlama endüstriyel ürünler , Metro Turizm ve Tesis Planlama mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , Metro Turizm ve Tesis Planlama endüstriyel valf motor Metro Turizm ve Tesis Planlama bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleriEkonomi haberlerinde görmüşünüzdür yeniden hatırlatayım Metro Turizm Suriye’de Otogar yapmak istiyor.İç piyasadaki sıkı rekabeti gören şirket yeni bir açılım planlamış,yeni kaynaklar oluşturmak amacıyla yurtdışına komşu ülkelere yatırım yapmayı öngörmüşler.Metro Turizm yatırımlar grubu yönetim kurulu başkanı Kamil Öztürk şöyle diyor “ Türkiye’de otobüs standartları Avrupa’nın bile üzerinde içerde sıkı rekabetden birbirimizi yemek bitirmek yerine neden komşu ülkelere açılmıyoruz”.


Peki bu haberden bize ne diyorsanız hata yapıyorsunuz.Endüstri Mühendisliğini böyle bir konu ilgilendirir mi?.Gelin birlikte Metro Turizm’in bu projesi üzerinde beyin egzersizleri yapalım.

Öncelikle böyle bir yatırımın risk analizi yapılabilir,yatırım getirisi götürüsü tartışılır,Mühendislik ekonomisi üzerinden böyle bir tesis inşasının karlı olup olmadığı tartışılabilir.Eğer şirket bu yatırım karlı olduğuna inanırsa tesis planlama sürecine doğru bir adım atmış olur.Peki şirket bundan sonra ne yapmalıdır?.Suriye’de tesis yer seçimi için aday yerler belirlenir.Her aday bölgenin kendine göre bir ağırlık puanı vardır.Bu aday yerlerden biri çeşitli karar verme metotlarıyla seçilir.Bu aday yerler belirlenirken bazı faktörler de hesaba katılır.Şehir merkezine uzaklık,ulaşım kolaylığı,Suriye’nin şehirlerine ulaşım mesafesini optimum yapmak,otogar kurulacak bölgenin ekonomik yapısı,nüfus miktarı gibi faktörleri örnek olarak verebiliriz.Aday yer seçildikten sonra inşaatın yapım süresi planlanır Aslına bakarsanız bir nevi proje yönetimi-tesis planlama sürecinden geçilir.Projenin zamanında tamamlanması için işlemlerin çizelgelenmesi,maliyetlerin hesaplanması,inşaat işi hangi firmaya verilecek bunların seçimi gibi konular…

Şirket inşaat projesini başka bir inşaat şirketine yaptırabilir ya da kendi böyle bir işe girişebilir mi orasını bilemiyorum.Ben sadece varsayımlar üzerinde konuşuyorum.Neyse inşaat tamamlandıktan sonra artık tesis planlama sürecine girilir.Tesis düzenleme bir otogar tesisi için ne kadar karmaşık olabilir pek bilemiyorum.Otobüslerin giriş çıkış noktaları,otobüs şirketlerinin büro yer seçimi,büfe,market,restoran gibi yerlerin tesis içindeki yerlerinin belirlenmesi tamamen tesis düzenleme konusunun içine girer.

Bir tesis düzenleme çalışmasında toplam maliyeti etkileyen 9 faktör vardır:

1.Yapım maliyeti
2.Kurma maliyeti
3.Malzeme taşıma maliyeti
4.Gelecekte yapılacak genişlemelerin kolaylığı
5.Üretim maliyeti
6.Makine bozulma zamanı maliyeti
7.Süreç-içi depolama maliyeti
8.Güvenlik maliyeti
9.Denetim kolaylığı

Bu örneğimizde yukarıdaki 1,2,4,8,9 gibi maddeler bizi ilgilendirebilir.Tabii doğal olarak bu maddelerin üzerine otogar tesisine özel başka faktörler de eklenebilir.Peki şirket bu maliyetleri de belirledi ama nasıl tesis düzenlemeyi gerçekleştirecek.Bunun için çeşitli yazılımlar mevcut.Daha önceki yazılarımda tesis düzenleme ile ilgili bilgisayar programlarına değinmiştim.Bir de ek olarak simülasyon programıyla otogar tesisinin belli bir süre altında çalıştırılması gerekebilir.Sanal ortamda otogar önceden belirlenmiş otobüs giriş çıkış,kalkış zamanlarıyla işletilir.Bu sayede otogar giriş çıkışında trafik de engellenebilir.Bu sayede müşteri memnuniyeti de artırılmış olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

ads1

Popular Posts

Categories

endusur endüstri malzemeleri endüstriyel ürünler ticari ürünler sanayi malzemeleri Hema Hattat VALTRA VALFLİ HİDROLİK Serisi traktör pompa valf ENTEGRE POMPALAR 0P1 Kaldırıcılar DİREKSİYON Hattat Traktör 1P-1.5P-2P Tandem Yerli Üretim 1600 1PH hema endüstri yerli 1.5P Hema Endüstri AŞ 1PN HK402 1900 A85 HK546 Hattat Tractor Traktörleri Videoları valtra tractor 3P A95 Bahçe QX5 T151 T191 Tractor hattat a68 hattat holding Debriyaj KAT KAT KAZAN Profesyoneller ekonomik hasatta hattat a78 valtra traktör Çerkezköy A75 AL HATTAT BMC Rot Milleri Fiat Compact Dişli Hatat Q Tarla Testi Tarım balata birinci ferrari slaj makinası kullanımı yorumları A68 Calligrapher Citroen Fiat Körük Körük Takımları Pompaları Taşkömürü görüntüleri kalite tanıtım traktör periyodik bakım çizelgesi valtra çekişmeleri yerli traktör çifçi 1 milyar dolar 24-saat.net 2P A-100 A-110 A-60 A-95 A50B A60B A65B A80B BMC Basınç Pompaları Büyük Yatırım Dizel Erkunt traktör Fabrikası Hatta Hema Endüstri’ye Yeni Bir Ödül Motorları N101 N141 Peugeot Renault Rot Başları Fiat Tarla Tarım Araçları Valtra traktör teknik özellikler Valtra yüksek çözünürlü resimleri Yakıtta a50c altra arazi sürüş cimri comfort Calligrapher devirdaim döküm en kaliteli yerli traktör hattat avic hattat bahçe hattat.hema kaliteli traktör mehmet hattat t serisi traktör teknik verileri türk malı traktör yatırım budur çift çeker 1P1 1PA A-70 A-75 A-80 A-85 A-90 A55B A78 Araçları Başbakan İstedi Erkunt Hattat traktör ürün broşürü Holdind Kollar Sıvandı Orta Slaş Termik Enerji Testi Valtra teknical spesifik Valtra tractors a55c a60c alışveriş android cep uygulamalari android hile android uygulama androidcepuygulamalari arazi testi bağ dansöz e-ticaret en az yakan traktör en iyi traktör ergonomics fillang güc hattat mı erkunt mu hattat ve dansöz hattat çekişmeleri http://androidcepuygulamalari.com http://androidcepuygulamalari.com/ iphone 7 konya traktör massey ferguson traktör mehmet n serisi napolyon newholland otomobil para nasıl kazanılır para para para pompası presentation s serisi sanal alışveriş savunma sanayii tek çeker tesisleri testleri traktör üretimi tümosan uzun ömürlü traktör uçak fabrikası valtra fiyat valtra fiyatları yapıyor yatırım yerli taşkömürü Çok Uçtuk artık çinli avic çinli yatırımcı çok amaçlı traktör ödül серии тракторов

Text Widget

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Pages

Menu :

Hello there!

Total Pageviews

Blog Archive

android oyun uygulama

Bottom Navi

Translate

Follow us