Metro Turizm ve Tesis Planlama endüstriyel ürünler , Metro Turizm ve Tesis Planlama mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , Metro Turizm ve Tesis Planlama endüstriyel valf motor Metro Turizm ve Tesis Planlama bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleriEkonomi haberlerinde görmüşünüzdür yeniden hatırlatayım Metro Turizm Suriye’de Otogar yapmak istiyor.İç piyasadaki sıkı rekabeti gören şirket yeni bir açılım planlamış,yeni kaynaklar oluşturmak amacıyla yurtdışına komşu ülkelere yatırım yapmayı öngörmüşler.Metro Turizm yatırımlar grubu yönetim kurulu başkanı Kamil Öztürk şöyle diyor “ Türkiye’de otobüs standartları Avrupa’nın bile üzerinde içerde sıkı rekabetden birbirimizi yemek bitirmek yerine neden komşu ülkelere açılmıyoruz”.
Peki bu haberden bize ne diyorsanız hata yapıyorsunuz.Endüstri Mühendisliğini böyle bir konu ilgilendirir mi?.Gelin birlikte Metro Turizm’in bu projesi üzerinde beyin egzersizleri yapalım.
Öncelikle böyle bir yatırımın risk analizi yapılabilir,yatırım getirisi götürüsü tartışılır,Mühendislik ekonomisi üzerinden böyle bir tesis inşasının karlı olup olmadığı tartışılabilir.Eğer şirket bu yatırım karlı olduğuna inanırsa tesis planlama sürecine doğru bir adım atmış olur.Peki şirket bundan sonra ne yapmalıdır?.Suriye’de tesis yer seçimi için aday yerler belirlenir.Her aday bölgenin kendine göre bir ağırlık puanı vardır.Bu aday yerlerden biri çeşitli karar verme metotlarıyla seçilir.Bu aday yerler belirlenirken bazı faktörler de hesaba katılır.Şehir merkezine uzaklık,ulaşım kolaylığı,Suriye’nin şehirlerine ulaşım mesafesini optimum yapmak,otogar kurulacak bölgenin ekonomik yapısı,nüfus miktarı gibi faktörleri örnek olarak verebiliriz.Aday yer seçildikten sonra inşaatın yapım süresi planlanır Aslına bakarsanız bir nevi proje yönetimi-tesis planlama sürecinden geçilir.Projenin zamanında tamamlanması için işlemlerin çizelgelenmesi,maliyetlerin hesaplanması,inşaat işi hangi firmaya verilecek bunların seçimi gibi konular…
Şirket inşaat projesini başka bir inşaat şirketine yaptırabilir ya da kendi böyle bir işe girişebilir mi orasını bilemiyorum.Ben sadece varsayımlar üzerinde konuşuyorum.Neyse inşaat tamamlandıktan sonra artık tesis planlama sürecine girilir.Tesis düzenleme bir otogar tesisi için ne kadar karmaşık olabilir pek bilemiyorum.Otobüslerin giriş çıkış noktaları,otobüs şirketlerinin büro yer seçimi,büfe,market,restoran gibi yerlerin tesis içindeki yerlerinin belirlenmesi tamamen tesis düzenleme konusunun içine girer.
Bir tesis düzenleme çalışmasında toplam maliyeti etkileyen 9 faktör vardır:
1.Yapım maliyeti
2.Kurma maliyeti
3.Malzeme taşıma maliyeti
4.Gelecekte yapılacak genişlemelerin kolaylığı
5.Üretim maliyeti
6.Makine bozulma zamanı maliyeti
7.Süreç-içi depolama maliyeti
8.Güvenlik maliyeti
9.Denetim kolaylığı
Bu örneğimizde yukarıdaki 1,2,4,8,9 gibi maddeler bizi ilgilendirebilir.Tabii doğal olarak bu maddelerin üzerine otogar tesisine özel başka faktörler de eklenebilir.Peki şirket bu maliyetleri de belirledi ama nasıl tesis düzenlemeyi gerçekleştirecek.Bunun için çeşitli yazılımlar mevcut.Daha önceki yazılarımda tesis düzenleme ile ilgili bilgisayar programlarına değinmiştim.Bir de ek olarak simülasyon programıyla otogar tesisinin belli bir süre altında çalıştırılması gerekebilir.Sanal ortamda otogar önceden belirlenmiş otobüs giriş çıkış,kalkış zamanlarıyla işletilir.Bu sayede otogar giriş çıkışında trafik de engellenebilir.Bu sayede müşteri memnuniyeti de artırılmış olabilir.
ads
cep uygulama
7 Nisan 2016 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder