Toyota Beni Şaşırttı endüstriyel ürünler , Toyota Beni Şaşırttı mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , Toyota Beni Şaşırttı endüstriyel valf motor Toyota Beni Şaşırttı bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleriToyota’nin ABD’de son 4 ayda 8 milyon otomobili teknik sorunlar nedeniyle geri çağırdığını ve 8 modelin de üretimini durdurduğunu duymuşunuzdur.Ayrıca ABD’de gaz pedalında sorun olan 1.9 milyon otomobilide yakın zamanda geri çağırdı.
Bunun öncesinde ABD’de sorunlu Toyota modelleriyle ilgili çeşitli kazalar meydana geldi.Problem gaz pedalının sıkışmasında yatıyor gibi gözüksede perde arkasında başka problemler olduğunu düşünüyorum.Sorunun ana nedeni kesinlikle gaz pedalının sıkışması olamaz.Toyota firması yalın üretim sistemiyle övünen bir firmaydı.Kalite Kontrol,Kalite Güvence sistemlerine aşırı önem verdiklerini biliyorduk.Sıfır hata ile üretim,sıfır stok,tam zamanlı üretim bu kurumun felsefesiydi.Peki ne oldu da bu sistem böyle bir problem yaşadı.Gerçekten irdelenmesi gereken bir konu.Dışarıdan bir bakış açısıyla kalite kontrol sistemlerini uygulamada açık olduğunu düşünüyorum.Herkes iki kere iki nin dört ettiğini bilir.Politikalarında bir açık olduğunu pek düşünemiyorum.İnsanlar her zaman hata yapabilir.Her zaman eksiksiz doğru bir üretim gerçekleşmez.Mutlaka bir yerlerde yanlış yapılmıştır.Otomobil montaj bandından geçer montaj işlemi yapıldıktan sonra boyama-temizlenme gibi işlemler yapılır ardından kalite kontrol sürecinden geçer.Bir otomobilin kalite kontrol süreci çok büyük önem taşır.Yapılacak ufak bir hata kullanıcının güvenliğini tehlikeye atar.%0 lara yaklaşan hata toleransları uygulanır.Her sürecin belli bir hata tolerans payı vardır.Bu toleranslar ürünlere göre değişir.Mesela bir uçak imalatında bu toleranslar çok küçük seçilirken,başka bir üründe mobilya imalatında bu toleranslar daha geniş olabilir.Gaz pedalının robotlar tarafından mı yoksa insan gücüyle mi montaj edildiğini bilmiyorum.Üretim süreci hakkında bilgim yok.Ama şunu söyleyebilirim kalite kontrol sürecinde yapılabilecek ufak bir hata pahalıya mal olabilir.Bu bütün olanların sonucunda şirket ciddi zararlara,imaj ve müşteri kaybına uğrayabilir.Daha şimdiden uluslar arası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch’in şirketin kredi notunu negatife almış.Ardından bakıyorsunuz Tokya borsasında şirketin hisse değerleri bu gelişme sonucunda % 3.91 düşmüş.
ads
cep uygulama
1 Nisan 2016 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder