MARŞ MOTORU BAKIM VE ARIZA;
Görevi:
Marş motoru yardımı ile motora ilk haraket vererek motoru çalıştırmak.
Parçaları:
1- Akümülatör
2- Kontak anahtarı
3- Selenoid
4- Marş motoru
5- Volan dişlisi
Çalışması:
Kontak anahtarı açılıp marşa basıldığında marş dişlisi volan dişlisiyle kavraşarak,volanı çevirir.Volanın dönmesiyle ( volan krang a bağlı olduğu için pistonlar hareket ederek hava ve yakıt karışımını emer.Ateşleme sistemiyle hava yakıt karışımı patlatılır. Patlama şiddetiyle pistonlar aşağı yukarı hareket eder) ilk hareket verilmiş olur.
MARŞ MOTORU ÇALIŞMIYOR;MUHTELİF ARIZALAR
1- Marşa bastığımızda marş motoru hiç dönmüyorsa, korna çalmıyorsa akü boş olabilir, kutup başları gevşektir veya akünün yada marş motorunun bağlantılarında gevşeme veya oksitlenme vardır.
2- Motor çalıştırılırken marş motoru yavaş dönüyorsa veya tık diye ses gelip marş motoru çalışmıyorsa akü zayıflamıştır yada kablo bağlantıları gevşektir.
3- Şase bağlantısı gevşemiş olabilir.
5-Marş dişlisi kırılmış veya aşınmış olabilir. Volan dişlisi kırılmış veya aşınmış olabilir.
6-Marş otomatiği ( selenoid ) arızalanabilir. Selenoid, marş dişlisini ileri doğru hareket ettirerek volan dişlisiyle kavraşmasını sağlar.Motorun çalışmaya başlamasıyla marş dişlisi geriye hareket ederek görevini tamamlar.
7- Marş motoru sargıları ağrızalanmış yada sigorta atmış olabilir.
Marş yapma süresi 10-15 saniyedir.Motor çalışmaz tekrar tekrar marş yapılması gerekirse marş motorunun soğuması ve akünün kendini toplaması için beklenmelidir.
Marş sisteminde marş motorunun sık olarak bakıma ihtiyacı yoktur. En önemli ve en sık yapılması gereken bakım akünün şarjlı tutulması ve akü ve marş motoru bağlantılarının temiz ve sıkı olduğunun dikkat edilmesidir.
Marş Sisteminde Arızaya yol açan nedenler:
1. Burç yataklarının aşınması
2. Fırçaların aşınması
3. Fırça yay basınçlarını düşmesi
4. Fırçaların kollektöre iyi değmemesi
5. Kollektörün kirlenmesi veya aşınması
6. Şalter kontaklarının kirlenmesi veya aşınması
9. Kablo bağlantılarında korozyon veya gevşeme
10. Yalıtkanların bozulması nedeni ile kısa devre veya şasiye kaçak
11. Kavrama düzeninde kavrama veya pinyon dişlinin bozulması, sıkışması, aşınması.
0 yorum:
Yorum Gönder