FORD FOCUS HB,TOYOTA COROLLA ADVANCE,
HONDA CİVİC SEDAN ECO;
FORD FOCUS HB 1.6 TİTANİUM SPORT PACK;
İÇ MEKAN
Model içeride standart versiyonla aynı tasarıma sahip bir iç mekan sunmuş. Sport Paket kapsamında ise farklılık olarak kapı basamaklarında krom model yazıları ve gösterge paneli ile aynı renkte aydınlatılmış vites topuzu geliyor. Ergonomi anlamında içeride hiçbir sıkıntı yer almıyor. Eşya gözü konusunda yan kapı ve iki koltuk arasında cömert alan sunulmuş. Ön konsolun üst bölümünde ses sistemine yer verilmiş. Bu sistemin performansı başarılı. Hemen altında ise klima kumandaları yer alıyor. Bu sistemin kullanımı da oldukça basit. Önde ve arkada sunulan alan sınıf ortalamalarında. Bagaj hacmi ise 316 litre.
TASARIM
Ford focus hb tasarımıyla birçok kullanıcının ilgisini rahatlıkla çekebillir. Ek olarak sunulan ön tampon spliterı, yan etekler otomobile fazlasıyla albeni katmış. Keskin hatlar ile bu çekici hava desteklenmiş. Yan bölümde etek kısmında kullanılan sportif detayların yanı sıra beş kollu jant grubu da otomobilin ilgi odağı olmasına yardımcı oluyor. Bu jantı beğenmezseniz model size beş adet daha seçenek sunuyor. Yine sportif bir detay olarak da renkli kaliperler sunuluyor. Cam kenarlarında kullanılan kromaj parçalarda çok fazla göze batmadan bu bölüme farklılık katmış. Arka camlarında karartılması hoş bir detay olmuş. Standart model ile benzerlik taşısa da tampon altındaki siyah difizör ile burası hareketlendirilmiş. Cam üzerindeki büyük spoyler ise sportif havayı desteklemiş.
MOTOR
Ford Focus’da 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu motor 3600 d/d’de 115 PS güç, 1750 ila 2000 devir arasında 270 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen dizel ünite 1344 Kg ağırlığındaki Focus’a 10.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 193 Km/s hız değeri sağlıyor. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.5 litre olarak belirlenmiş. Dizel motor performans ve ekonomiyi bir arada sunmayı başarıyor.
KONFOR YOL TUTUŞ
KONFOR YOL TUTUŞ
Model teknolojik ekipmanları ile konforu üst seviyelere çıkarıyor. Bunlardan bir tanesi otomatik park asistanı. Bu özellik sayesinde park problemi ortadan kalkıyor. Konfor çıtasını yükselten bir diğer donanım ise aktif şehir içi güvenlik sistemi. Bu özellik sayesinde model 30 Km/s hıza kadar önünüze çıkan engeli fark etmezseniz otomatik olarak sizin yerinize fren yaparak güvenliği sağlıyor. Ford Focus Hb Sport orta sertlikteki süspansiyon ile sunulmuş. Konforun yanı sıra bu süspansiyon sportif sürüşlerde de en büyük destekçiniz. Ses yalıtımı konusunda da başarılı olan model sadece yüksek devirlerde motor sesini kabin içine yansıtıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER;
Motor: | 1.6 TDCi | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 PS 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750-2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 193 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,7 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 117 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4358 mm | |
Genişlik: | 2010 mm | |
Yükseklik: | 1484 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2648 mm | |
Bagaj Hacmi: | 316 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1344 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 17 |
TOYOTA COROLLA ADVENCE 1.4D-4D MULTİMODE
Toyota Corolla 10 nesildir piyasada yer alan bir model. 11. nesli ile Sakarya’da üretiliyor. Life, Touch, Active, Advance ve Premium donanımlarıyla müşteriye sunuluyor. Test konuğumuz olan model ise 1.4 litre dizel otomatik versiyonu.
TASARIM
Yeni Toyota Corolla daha dinamik hatlara sahip.Geriye doğru uzatılmış farlar, daralan ızgara yapısı dikkat çekici. Kaput üzerindeki keskin hatlar ve daraltılmış ön farlar otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Led gündüz farı teknolojisi ise farların ızgaraya yakın olan bölümün üst köşesine konumlandırılmış. Yan bölüme geldiğimizde ise önden arkaya stop grubuna doğru uzanan keskin hat göze çarpıyor. Kapı kollarıyla birleşen çizgi otomobilin bu bölümüne bütünlük kazandırmış. Paralel uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş mesafesi, yükselmeyen omuz çizgisi ve geniş camlar ferah bir iç kabinin sinyallerini bizlere veriyor. Arka kısımda stop grubu bagaj kapağı üzerine taşırılarak bütünlük sağlanırken, kullanılan nikelaj çıtaları otomobilin şık tasarımını yansıtmış. Yeni Corolla’nın ölçülerine baktığımızda model 4620 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe, 1465 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip.
İÇ MEKAN
Direksiyon ve havalandırma kumandalarını Auris’den, havalandırma ızgaralarını da GT86 modelinden hatırlamak mümkün. Sürüş pozisyonuna erişim oldukça kolay. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan model direksiyon üzerindeki kumandalar ile bu konuda size yardımcı oluyor. Orta konsolda model size 6.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran sunmuş. 800 x 480 WVGA çözünürlüğü olan bu ekrandan Radio, CD ve benzer multimedya işlemlerinizin hepsini yapabiliyorsunuz. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor. Çalışma performansı açısından bu sistem sıkıntı yaratmazken, görsel anlamda araç içi saati ile birlikte revizyona ihtiyacı var. Ayrıca bu sistem Bluetooth ve USB giriş ile zenginleştirilmiş. Küçük eşya gözü konusunda gerek kapı içlerinde gerek orta konsolda yeteri kadar alan bulunuyor. Model önde ve arkada bulunan bireylere yeteri kadar alan sunmuş. Toyota Corolla geniş iç hacminin yanı sıra 452 litrelik bagaj hacmine sahip.
MOTOR
Toyota Corolla da 1.4 D-4D dizel motoruna yer verilmiş. 3800 d/d’de 90 Bg güç üreten motor 1800 ila 2800 d/d’de 205 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tek kavrama otomatik şanzıman ile desteklenen ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 14.7 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.1 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite 90 Bg güç ile size ortalama bir performans sunuyor. Ekonomi odaklı olan bu motor bilindik dizeller gibi alt devirleri sevmiyor. Yüksek devirlerde de oldukça canlı olduğunu söyleye biliriz. Model otomatik şanzıman değişimlerini direksiyon arkasındaki kulakçıklardan ve vites üzerinden yapma imkanı sunmuş. Manuel konumda devir kesiciye giren model tek kavrama şanzıman sebebiyle vites geçişindeki yığılmaları size hissettiriyor. Orta konsolda “Es” modu bulunuyor. Bu modda aracın gaz tepkileri daha hızlanıyor.
KONFOR VE YOL TUTUŞ
Corolla’da orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede otomobil yolda makul bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda başarılı; yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtmıyor. Ancak çok yüksek devirlerde motor sesi kabine geliyor. Koltuklar orta sertlikte bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuların çabuk yorulmasını geciktiriyor. Yol tutuşu konusunda da model selefine göre epey yol kat etmiş. Orta sertlikteki süspansiyon bu konuda size avantaj sağlıyor. Ancak limitler aşıldığında önden kayma yaşanabiliyor. Bu durumda ESP sisteminin katkısı yaşanıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: | 1.4D-4D | |
Motor Hacmi: | 1364 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 Ps 3800 d/d | |
Maksimum Tork: | 205 Nm 1800-2800 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,7 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,1 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 109 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4620 mm | |
Genişlik: | 1775 mm | |
Yükseklik: | 1465 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 452 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1280 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
HONDA CİVİC ELEGANCE ECO OTOMATİK VİTES;
Honda Civic sedan yenilenen tasarımıyla garantiyi bozmadan LPG seçeneğini sunuyor.
TASARIM
Kromajlı şerit sayesinde aracın ön kısmına daha elit bir hava katılmış. Profilden iyi görünen modelin yan camlarında kelebek camları bırakıldığını görüyoruz. Honda sedan 440 litrelik bagaj hacmine sahip. LPG tankı stepnenin yerine yerleştirilmiş ve stepne bir kılıf içerisinde bagajda duruyor bu sebeple 440 litrelik hacim daha da düşüyor.Honda Cıvıc sedan şık görünümüyle göz dolduruyor.
İÇ MEKAN
Honda Civic sedanda kullanılan gösterge grubu iki kısımlı olarak tasarlanmış. Direksiyonun ortasından takip ettiğimiz kısımda devir göstergesi bulunurken, direksiyon üzerinden dijital hız göstergesini görüyoruz. Hız göstergesinin yan kısımlarında bulunan çizgiler sürüş stilimize göre renk değiştiriyor. Ekonomik bir sürüş karakteri ile yol alıyorsanız yeşile dönen ışıklar, gaza yüklendiğiniz durumlarda maviye dönüyor. Ergonomik açıdan tüm kumandaların sorunsuz olduğunu söyleyebiliriz.Açık renkli döşemelerle oldukça ferah görünen kabinde yeteri kadar eşya gözü var. Araç içerisinde en çok dikkat çeken yol bilgisayarı ekranının okunabilirliği çok iyi ve buradan görüntülenen geri görüş kamerasının netliği pek çok rakibini kıskandıracak cinsten. LPG sisteminin yakıt göstergesi ve geçiş düğmesi koltuk ısıtma butonlarının altına yerleştirilmiş.
MOTOR
Honda’nın dayanıklılığı ile ün yapmış 1.6 litrelik atmosferik motorları LPG sistemleri ile son derece uyumlu. Rakiplerinin pek çoğu aşırı beslemeli ve bu sayede verimi arttırılmış motorlar kullanırken Civic hala geleneksel bir motora sahip. 6500 d/d’de 125 hp güç üreten motor, 4300 d/d’den itibaren 152 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor gücünü ön tekerlere iletiyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 12,2 saniyede gerçekleştiriyor. Tork konvertörlü şanzıman konfor açısından çok başarılıyken, şehir içinde tüketim değerlerinin yükselmesine neden oluyor. LPG’nin performansa etkisini pek çok kullanıcı hissetmeyecektir.
KONFOR VE YOL TUTUŞ
Önde MacPherson, arka kısımda ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanan Civic, virajlı yollarda keyif alarak kullanacağınız bir otomobil değil. Hızlı girilen virajlarda önden kaymaya meyilli, ancak standart sunulan ESP bu sorununun aşılmasında çok büyük bir yardımcı. Civic daha çok huzurlu yolculukların otomobili. Yumuşak koltuklarının konforu gayet iyi, yalıtım konusunda kendini geliştirmiş ve süspansiyon sistemi konfor açısından iyi işler çıkarıyor. Arka koltukta yolculuk edenler için de yeterince diz ve baş mesafesi sunan Civic, bu konularda geçer not almayı başarıyor. Üstelik düz zemin sayesinde arka orta koltukta yolculuk eden kişi de rahatsızlık yaşamıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: | SOHC i-VTEC | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 125 bg / 6500 rpm | |
Maksimum Tork: | 152 Nm / 4300 rpm | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,2 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Soğutmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin-LPG | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,6 lt | |
Şehir Dışı: | 5,2 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 10,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 157 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4545 mm | |
Genişlik: | 1755 mm | |
Yükseklik: | 1435 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2675 mm | |
Bagaj Hacmi: | 440 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1241 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
0 yorum:
Yorum Gönder