HYUNDAİ ACCENT BLUE, PEUGEOT 208, HONDA CR-V ;
HYUNDAİ ACCENT BLUE 1.4 CVVT PRİME;
Makyajlanan yeni model 1.4 litre benzinli motor ve CVT otomatik şanzıman birlikteliğiyle test ediyoruz.İÇ MEKAN:
Accent Blue’nun iç mekanına girdiğimizde büyük ekran ve multimedya sistemi dikkat çekiyor. Ancak bu ekran baz iki donanımda sunulmuyor. Eski multimedya sistemine göre gelişmiş özellikler taşıyan bu kısım hem dokunmatik hem de navigasyon özelliğine sahip. Test aracımız çift renkli bir kokpite sahip. Bu iç mekanın şık görünmesini sağlamış. Malzeme kalitesi sınıfı düşünüldüğünde standartları karşılıyor. Ancak yüksek beklenti içinde olunmamalı. İç mekanda kapı kollarında, vites kolu önünde ve arkasında bolca boş alan sunulmuş. Keza aracın torpido gözü de yeterli büyüklükte.
TASARIM:
TASARIM:
Accent blue tasarımıyla göz dolduruyor. Accent Blue makyajlanmış yeni modelindeki değişiklikler. Ön bölümde şerit halindeki gündüz farları makyajda noktasal led’lere dönüşmüş. Bunun dışında belirgin bir farklılık görünmüyor. Yan bölümde aracın alçalan tavanı fark ediliyor. Arka kısımdaki değişim de çok sınırlı. Yine çift renkli stoplar kullanılmış. Sis farı ve reflektör tamponun iki köşesine konumlandırılmış. Makyaj öncesi modelden tek farklılık artık bagaj kapağında marka ismi yazmıyor. Accent Blue logosu ise sağdan sola taşınmış. Hyundai Accent Blue 4370 mm uzunluğa, 1700 mm genişliğe ve 1457 mm yüksekliğe sahip.
MOTOR:
Makyaj operasyonunda en büyük değişim 1.4 litrelik benzinli motorda olmuş. 1368 cc hacmindeki motor 6000 d/d’de 100hp güç, 4000 devirde ise 133Nm tork üretiyor. Motorun gücü CVT tipi otomatik şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 12.2 saniye sürüyor. Karma yakıt tüketiminin ise 6.4 litre olduğu belirtiliyor. Motor alt devirleri çok sevmese de aracı başarıyla taşıyor. Hatta yüksek devirlerden kendisinden beklenmeyecek bir atikliğe sahip. CVT şanzıman konfor konusunda etkileyici. Ani hızlanmalardaysa çok az bocalıyor. Accent Blue ile 6.4 litrelik ortalama tüketim değeri otomatik şanzımanlı ve benzinli bir araç için makul seviyede.
KONFOR VE YOL TUTUŞ:
Accent Blue’nun ön süspansiyon sisteminde bağımsız Mac Pherson, arka kısmında ise çift noktadan bağlantılı torsiyon çubuğu tercih edilmiş. Süspansiyon sistemi makul düzeyde konfor ve yol tutuş sunuyor. Orta şiddetteki darbeler başarıyla emiliyor. Araç yalıtım konusunda eski nesil Accent modellerinin bir hayli ilerisinde. Araç virajlarda bir miktar salınım gösteriyor ancak bu durum tedirgin edici değil. Sadece direksiyon hissiz ve hafif kalıyor. ESP sistemi tüm donanım versiyonlarında standart olarak sunuluyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: | 1.4 Kappa D-CVVT | |
Motor Hacmi: | 1368 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 100 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 133 Nm 4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,2 s | |
Maksimum Hız: | 185 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 149 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4370 mm | |
Genişlik: | 1700 mm | |
Yükseklik: | 1457 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2570 mm | |
Bagaj Hacmi: | 465 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 43 lt | |
Boş Ağırlık: | 1135 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/70 R 14 |
PEUGEOT 208 1.0 VTİ ACCESS;
Dinamik tasarımıyla ve yakıtta cimri olmasıyla dikkat çekiyor. 1.0 VTİ motor ile test konuğumuz.
İÇ MEKAN:
İç mekana geçtiğimizde en büyük farklılık orta konsoldaki SMEG dokunmatik ekranın olmaması oluyor.Bu ekran ancak Allure donanımından itibaren standart olurken,orta donanımda opsiyon listesinde yer alıyor.Sade bir müzik sistemine yer verilmiş.Model hacim olarak önde ve arkada oturanlar için yeterli alana sahip.Bagaj alanı 286 litre.
TASARIM:
Tasarım olarak etkileyici olduğu apaçık ortada.Keskin tasarım çizgileri dinamizm ruhunu ön plana çıkarmış.
MOTOR:
Modelde küçük hacimli 1.0 litre VTİ motor bulunuyor.999 cc hacimli motor üç silindirli 6000 devir/dakikada 68 Hp güç,3000 devir/dakikada ise 95 Nm tork değerine sahip.% ileri manuel şanzumanla kombine edilmiş ünite 0-100 Km hızlanmasını 14 saniyede tamalıyor.Maksimum 165 Km/s hıza ulaşabiliyor.Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4.3 litre.Sakin kullanıldığı takdirde ekonomik yakıt tüketim değerlerine sahip.Şehir içi 5.1 şehir dışı 3.8 yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
GÜVENLİK:
Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız alan araç. Önden çarpışma testinde kabini tamamen sağlam kalmayı başarmış. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü.208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: | 1.0 VTİ | |
Motor Hacmi: | 999 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 68 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 95 Nm 3000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14 s | |
Maksimum Hız: | 165 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,1 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,3 lt | |
CO2 Emisyonu | 99 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1739 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 286 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 975 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/65 R 15 |
HONDA CR-V 1.6 ELEGANCE;
1.6 Dizel motora sahip yeni Honda CR-V yeni tasarımıyla etkileyici.
İÇ MEKAN:
Tamamı ile yenilenen iç mekan malzeme kalitesi ve işçilik konusunda kaliteli. CR-V, direksiyon ve orta konsol tasarımı olarak Civic modelini hatırlatıyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar modelin birçok özelliğini kontrol edebilme opsiyonunu size başarılı bir şekilde sunmuş. Yol bilgisayarının hemen altında müzik sistemi yer alıyor. Çalışma performansı konusunda başarılı olduğunu söylemek mümkün. Kullanım kolaylığı konusunda da başarılı. Küçük eşya gözü konusunda model orta konsolda ve kapı iç ceplerinde oldukça cömert davranmış. Bunlara ek olarak ise kapı iç tutacaklarının alt tarafında gizli sayılabilecek küçük ceplere de yer verilmesi hoş bir detay olmuş. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. Model 598 litrelik bagaj hacmine sahip.
TASARIM:
Önceki nesilde ki gibi yan camlar arkaya doğru daraltılarak sportif hava sürdürülmeye devam ettirilmiş. Bunun yanı sıra paralel uzatılan tavan yapısı da içerideki baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller veriyor. Arka bölümde ise yine stoplar önceki neslindeki gibi dikey konumlandırılmış. Buna ek olarak yeni nesilde stopların alt kısmı yana doğru uzatılmış. Tampon kısmının alt bölümü gövdeden farklı detaylar ile tasarlanmış. Ek olarak difüzör bölümünde krom renkli ayrıntı hoş bir detay olmuş. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Honda CR-V, 4570 mm uzunluğa, 1820 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2630 mm aks mesafesine sahip.
MOTOR:
Honda cr-v de yeni dizel motora yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 120 PS güç, 2000 d/d’de ise 300 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen CR-V, 1536 Kg ağırlığı ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum 182 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre olarak belirlenmiş. Tatmin edici bir performansa etkileyici bir yakıt tüketimine sahip.
KONFOR VE YOL TUTUŞ:
Honda CR-V önde Toe kontrol bağlantılı McPherson, arkada ise reaktif bağlantılı çift salıncaklı süspansiyon sistemiyle yumuşak ve konforlu sürüş sağlıyor. Arazi sürüşlerinde konfordan ödün vermiyor zemin bozukluk düzeyi artsada sıkıntı yaşatmıyor.Deri ve kumaş karışımı koltuklar iç mekanda konforu arttırırken,yan destekleri hafif arzide sizi koltukta tutmayı başarıyor.Motor ve yol sesini kabine yansıtmıyor.
GÜVENLİK:
Honda CR-V girdiği çarpışma testlrinden 5 yıldız almayı başarıyor.Önden çarpmalarda sürücünün kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında tüm bölgelerine tam koruma sağlıyor.Yolcuda ise kaval kemikleri dışında tüm bölgelerine tam koruma sağlıyor.Yandan çarpmalarda tam koruma sağlayan Honda CR-V sabit bariyer çarpmalarında bel ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
KONFOR VE YOL TUTUŞ:
Honda CR-V önde Toe kontrol bağlantılı McPherson, arkada ise reaktif bağlantılı çift salıncaklı süspansiyon sistemiyle yumuşak ve konforlu sürüş sağlıyor. Arazi sürüşlerinde konfordan ödün vermiyor zemin bozukluk düzeyi artsada sıkıntı yaşatmıyor.Deri ve kumaş karışımı koltuklar iç mekanda konforu arttırırken,yan destekleri hafif arzide sizi koltukta tutmayı başarıyor.Motor ve yol sesini kabine yansıtmıyor.
GÜVENLİK:
Honda CR-V girdiği çarpışma testlrinden 5 yıldız almayı başarıyor.Önden çarpmalarda sürücünün kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında tüm bölgelerine tam koruma sağlıyor.Yolcuda ise kaval kemikleri dışında tüm bölgelerine tam koruma sağlıyor.Yandan çarpmalarda tam koruma sağlayan Honda CR-V sabit bariyer çarpmalarında bel ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1597 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 120 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 300 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,2 s | |
Maksimum Hız: | 182 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,3 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 119gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4570 mm | |
Genişlik: | 1820 mm | |
Yükseklik: | 1685 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2630 mm | |
Bagaj Hacmi: | 589 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1536 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/65 R 17 |
0 yorum:
Yorum Gönder