ads

cep uygulama

3 Nisan 2015 Cuma

CHİP TUNİNG UYGULAMASI endüstriyel ürünler , CHİP TUNİNG UYGULAMASI mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , CHİP TUNİNG UYGULAMASI endüstriyel valf motor CHİP TUNİNG UYGULAMASI bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleri

CHİP TUNING NEDİR?  FAYDALARI NELER?  ZARARI VARMI?

CHİP TUNİNG NEDİR ?
Motor modifikasyonunun  önemli ve etkili yöntemi Chip Tuning’tir. Bu modifiye yönteminde motorun beyni olan ve motorun çalışma sistemini yöneten ECU, diğer bir değişle BEYNİ' nin çalışma zamanlarına müdahale edilir. Bu müdahale ile silindire giden benzin/hava oranından çevrilecek devir sayısına kadar her özellik değiştirilebilir.
Chip tuning enjeksiyon sistemine sahip benzinli araçlar ile elektronik sistemli turbo dizel motorlara uygulanan ateşleme sistemiyle ilgili bir düzenlemedir. ECU ünitesindeki chip üzerinde yapılan değişiklik ile tork artışı sağlayarak daha fazla güç ve performans üretilmesi  mümkündür.

Chip tuning uygulaması ile yakıt tasarrufundan, motor gücü artışına kadar bir çok avantaj sağlanmaktadır. 
 Chip tuning uygulamasının yetkili ve usta kişiler tarafından yapılması durumunda motora zararı olmaz. Bilinçsizce yapılan müdahaleler sonrasında sorun yaşayan araç sahipleri vardır. Bazı otomobil firmaları yetkili servislerinde müşterilerine chip tuning hizmeti vermektedirler.Özellikle avrupada çok yaygındır.Aracın motoruna zarar verdiği yönündeki düşünceler tamamiyle yersizdir.
Chip tuning dışarıdan bakıldığında araç üzerinde hiçbir farklı görünüm oluşturmayan, sadece aracın performasını artırmaya yönelik bir uygulama olduğundan araç sürücüsü dışında kimsenin farkedemeyeceği bir sistemdir.
CHİP TUNİNG NEDEN YAPILIR ?
Chip uygulamasındaki ilk amaç elbette motoru güçlendirmek,yüksek hız elde etmek. Artan yakıt fiyatları ile beraber ilk amaç, yerini ikinci amaca yani yakıt tüketimini düşürmeye yönelik talep olmaya başladı. Her araca özel olarak yapılan chip uygulaması ile hem aracın performansı artırılmakla hemde yakıt tüketiminde alınan güce göre % 10 ile % 25 a varan azalma sağlanmaktadır.
ZARARI VARMIDIR ? MOTOR ÖMRÜ KISALIRMI ?
Uzman kişiler tarafından,orijinal bağlantı cihazları ile ve aracınıza özel olarak yapılmayan bu sistem hem aracın motoruna zarar verebilir hem de güvenliğinizi tehlikeye atabilir. Çünkü yeni nesil araçlarda ABS, hız sabitleyici, ESP gibi önemli donanımlar aracın mevcut ECU’sundan kontrol edilmektedir.Unutmamak gerekir ki Chip Tuning hiçbir zaman motorun üretebileceği güçten fazlasını veremez.
Chip tuning de yapılan işlem, yüksek devirlerde elde edilen mevcut gücü alt devirlere taşımak olduğu için aksine özellikle aracınız yüklü halde iken bile motoru yormadan daha rahat devirlenmesinden dolayı zarar değil, hem motor hem kullanan için faydalı olduğu gibi sakin kullanımlarda %  10 - 25 arası yakıtın düşmesi sağlanmaktadır.
ECU' motor çalışmasını takip ederek herhangi anormal bir durumda motoru durdurur, korumaya alır ve motorun zarar görmesini önler yada sizi daha önceden uyarır .
Unutulmamalıdır ki bu işlem için yatırım yapmış firmalar dışında 3000 TL ye clon (kopya) cihaz alıp nereden edinildiği belli olmayan yazılımlarla çalışan firmalar vardır.
Orjinal cihaz kullanan profesyonel firmalar tercih edilmelidir. Recover yani yükleme esnasında çıkabilecek sorunlara karsı kurtarma gibi özellikleri olduğu gibi 1 Haftalık deneme süresinde istenirse aracı tekrar eski haline getirebilirler.
YAKIT TÜKETİMİ ARTAR MI?
Genelde performansı tatmin etmeyen araçlarda istenen performansı elde etmek için sürekli gaza basarak yüksek devirlerde kullanılır. Yüksek devirli kullanım yakıtın artmasına neden olur.
Chiptuning işleminde özellikle alt devirlerde ki performans arttırıldığından dolayı, hızlanma ve vites değiştirme sürelerini kısalttığı için  kısa sürede yüksek viteste ve istenen  performans elde edilmiş olur.Bu yüzden yakıtınız da % 10 - 25 arası düşer.

BU İŞLEMİ OTOMOBİL ÜRETEN FABRİKALAR NEDEN YAPMIYOR ?
Mühendisler aracı tasarlarken tüm parçaları bir bütün olarak ve senkronize edilmiş vaziyette düşünmeleri gerekiyor. Örneğin 100 beygir güç ve 180 km/s son hız yapan bir aracı düşünelim. Aracın lastikleri dahil birçok aksam belli toleranslar göz önüne alınarak seçiliyor. Aracın gücünü 150 beygire, son hızını 230 km/s’te çıkartıldığını  farz edelim. Otomatikman tolerans değerinin üzerine çıkmış oluyorsunuz. Haliyle güvenliğiniz tehlikede oluyor.
 Bir araç üretilirken, aracın hangi ülkede, ne tür hava veya yol şartlarında kullanılacağı elbette bilinemez. Motora tam performansın verilmemesinin nedenlerinden biride budur.
Aynı zamanda üreticiler aracın bakımlarının zamanında yapılıp yapılmayacağını elbette bilemezler, bunun içinde araç tamamen bakımsız kaldığında, eksik bakım yapıldığında veya araca kalitesiz yakıt alındığında dahi güvenliği tehlikeye sokmamak için motorun tam gücü kullanıcıya yansıtılmaz.
Bunun yanı sıra bazı üreticiler yetkili servislerindede Chip Tuning hizmeti vermektedir.Bu durum otomotiv firması tarafından Extra bir kazanç haline getirilmiştir.
İşte bu gibi nedenlerle mühendisler hem güvenliği had safhada tutmak, hem satış politikaları gereği ,hem daha az CO2 salınımı gibi sebepler için aracı maksimum güç üretecek seviyede satışa çıkartmıyorlar.
HANGİ TİP MOTORLARA CHİP TUNİNG UYGULAMASI YAPILABİLİR ?
ECU ile yönetilen neredeyse her türlü araca chip tuning yapılabilir.
Buna otomobil , tır , kamyon , kamyonet , minibüs ,otobüs, deniz araçları tarım makineleri ve ticari araçlarda dahildir.
Ancak turbo beslemeli araçlarda çok daha fazla memnun edici sonuç alınmaktadır.
ARACIMIN GÜCÜ NE KADAR ARTAR ?
Net bir oran vermek doğru olmasa da genellikle %10 ile %35 arasında beygir gücü artışı ve %20 ile %40 arasında tork artışı sağlamaktadır.
Alınan performans, motor ömrünün uzaması ve elde edilen yakıt tasarrufu özellikle çok km yapan, yüksek hacimli motor sahibi veya yük altında olan araçlar başta olmak üzere göz önünde bulundurulduğunda bu işe ayırdığınız bütçenin küçüklüğünü tespit edeceksiniz.
İŞLEM NASIL YAPILMAKTADIR VE NE KADAR ZAMAN ALIR ?
İlk etapta aracınız incelenir ne kadar güç artırılabileceği ve yakıt tüketiminin ne kadar düşürülebileceği tespit edilir.
Onayınız sonrası ilk olarak araca abs , airbag sistemleri başta olmak üzere genel bir arıza tespiti yapılır. Araçta herhangi bir sorun var ise ve bu sorun güç artırımı yapıldığında sakınca doğurabilme ihtimaline sahipse size rapor olarak verilir. Ve arızanın veya sorunun servisinizde yada tamirhanede giderilmesi sağlanır.
2 nci etapta Tüm sistemin normal olması durumunda, aracınızın ECU su okunur ve kopyalanır.
3 ncü etapta Yazılım mühendisi, aracınıza ait yazılıma yeni programlamalar yapar ve gerekli değerleri aracınızın sınırlarını zorlamayacak şekilde değiştirir. Yeni yazılım aracınıza yüklenir.
Yetkili personel tarafından testi yapıldıktan sonra aracınız teslim edilir.
İşlem süresi araca göre değişkenlik gösterir minimum 1,5 saat maximum 4 saat zaman alabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

ads1

Popular Posts

Categories

endusur endüstri malzemeleri endüstriyel ürünler ticari ürünler sanayi malzemeleri Hema Hattat VALTRA VALFLİ HİDROLİK Serisi traktör pompa valf ENTEGRE POMPALAR 0P1 Kaldırıcılar DİREKSİYON Hattat Traktör 1P-1.5P-2P Tandem Yerli Üretim 1600 1PH hema endüstri yerli 1.5P Hema Endüstri AŞ 1PN HK402 1900 A85 HK546 Hattat Tractor Traktörleri Videoları valtra tractor 3P A95 Bahçe QX5 T151 T191 Tractor hattat a68 hattat holding Debriyaj KAT KAT KAZAN Profesyoneller ekonomik hasatta hattat a78 valtra traktör Çerkezköy A75 AL HATTAT BMC Rot Milleri Fiat Compact Dişli Hatat Q Tarla Testi Tarım balata birinci ferrari slaj makinası kullanımı yorumları A68 Calligrapher Citroen Fiat Körük Körük Takımları Pompaları Taşkömürü görüntüleri kalite tanıtım traktör periyodik bakım çizelgesi valtra çekişmeleri yerli traktör çifçi 1 milyar dolar 24-saat.net 2P A-100 A-110 A-60 A-95 A50B A60B A65B A80B BMC Basınç Pompaları Büyük Yatırım Dizel Erkunt traktör Fabrikası Hatta Hema Endüstri’ye Yeni Bir Ödül Motorları N101 N141 Peugeot Renault Rot Başları Fiat Tarla Tarım Araçları Valtra traktör teknik özellikler Valtra yüksek çözünürlü resimleri Yakıtta a50c altra arazi sürüş cimri comfort Calligrapher devirdaim döküm en kaliteli yerli traktör hattat avic hattat bahçe hattat.hema kaliteli traktör mehmet hattat t serisi traktör teknik verileri türk malı traktör yatırım budur çift çeker 1P1 1PA A-70 A-75 A-80 A-85 A-90 A55B A78 Araçları Başbakan İstedi Erkunt Hattat traktör ürün broşürü Holdind Kollar Sıvandı Orta Slaş Termik Enerji Testi Valtra teknical spesifik Valtra tractors a55c a60c alışveriş android cep uygulamalari android hile android uygulama androidcepuygulamalari arazi testi bağ dansöz e-ticaret en az yakan traktör en iyi traktör ergonomics fillang güc hattat mı erkunt mu hattat ve dansöz hattat çekişmeleri http://androidcepuygulamalari.com http://androidcepuygulamalari.com/ iphone 7 konya traktör massey ferguson traktör mehmet n serisi napolyon newholland otomobil para nasıl kazanılır para para para pompası presentation s serisi sanal alışveriş savunma sanayii tek çeker tesisleri testleri traktör üretimi tümosan uzun ömürlü traktör uçak fabrikası valtra fiyat valtra fiyatları yapıyor yatırım yerli taşkömürü Çok Uçtuk artık çinli avic çinli yatırımcı çok amaçlı traktör ödül серии тракторов

Text Widget

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Pages

Menu :

Hello there!

Total Pageviews

Blog Archive

android oyun uygulama

Bottom Navi

Translate

Follow us