İŞ SÜRECİ HARİTALAMA
- Müşteri : Ürün veya hizmetin içi veya dış alıcısı,
- Çıktı İhtiyaçları : Müşterinin ihtiyacı olan ürü veya hizmetin, müşteri ile ortaklaşa tanımlanmış ve ölçülebilir özellikleri,
- Çıktı : İhtiyaçları karşılayacak ürün veya hizmet,
- Konusu : Ele alınan bir süreç içerisinde gerçekleştirilen işlemlerin tümü,
- İşlemler : Sürece tabi olan materyal üzerinde değer eklemek için tanımlanmış eylem veya eylemler topluluğu,
- Girdi İhtiyaçları : Tedarikçinin sağlaması istenen ürün veya hizmetin, tedarikçi ile ortaklaşa tanımlanmış ve ölçülebilir özellikleri,
- Girdi : Girdi ihtiyaçlarını karşılayacak, tedarikçinin sağladığı ürün veya hizmet,
- Tedarikçi : Girdileri temin eden kişi ve/veya organizasyon,
- Proses Sınırı : Süreç sahibinin müşteri/tedarikçi ilişkileri ile sınırları tanımlanmış sorumluluk alanını ifade etmektedir.
Süreç haritalama karmaşık bir yöntem olmamasına rağmen getirileri kayda değer bir yöntemdir. İlk olarak, gerçekte nelerin meydana geldiğini ve olası istenmeyen durumlara neyin sebep olduğunu bulmamıza, finansal tabanı/sınırı belirlememize, performans boşluklarını ve geliştirme olanaklarını ortaya çıkarmamıza yardımcı olmaktadır. Ayrıca takımımıza bir işin nasıl yapılması gerektiği konusunda rehber gibi çalışmaktadır ve verimliliği artırıcı etlisi bulunmaktadır.
Haritalama, yenilenmiş veya değiştirilmiş iş süreçlerinin iş operasyonları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca gelecekteki gereksinimler için ve yapılabilecekler için taslak oluşturulması için ip ucu sayılabilecek verileri bünyesinde barındırabilir. İş haritalama yöntemi pek çok aracı da bünyesinde barındırmaktadır. Bu araçlar;
- Temel Süreç Haritalama;
- Mevcut Sürç Haritalama,
- Alt Süreçleri Haritalama,
- Ana Süreç Haritalama,
- İş Akış Süreci Haritalama,
- Spagetti Diyagramı,
- Fonksiyonel Haritalama,
- İş Değerinin Ölçümünde Süreç Haritalaması,
- Zaman Bazlı Haritalama,
- Değer Akışı Haritalama,
0 yorum:
Yorum Gönder