TÜRKİYE’DE ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ endüstriyel ürünler , TÜRKİYE’DE ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , TÜRKİYE’DE ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ endüstriyel valf motor TÜRKİYE’DE ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleri Bu yazıyı okumadan önce şunlara bakmanızda fayda var eğer endüstri mühendisliği öğrencisi değilseniz.Endüstri mühendisliği'nin geleceği >> http://endustri.blogspot.com/2009/10/endustri-muhendisliginin-gelecegi.html
endüstri mühendisliği bölümleri >> http://endustri.blogspot.com/2010/03/devlet-universiteleri-endustri.html
http://endustri.blogspot.com/2010/03/devlet-universiteleri-endustri_02.html
http://endustri.blogspot.com/2010/03/devlet-universiteleri-endustri_1139.html
Şu an birçok üniversitede de EM eğitimi veriliyor bildiğim kadarıyla.Hatta normal eğitim dışında uzaktan ve normal eğitim veren bir üniversitede var.Bu yazımda eğitim hangi üniversitelerde veriliyor,öss puanı olarak ne kadar almak gerekir gibi konuları sizlerle tartışmayacağım.Yazımın kapsamı eğitimin kalitesi ve içeriğiyle ilgili olacak.
Sizce aldığımız EM eğitimi yeterli mi?.Bazı üniversitelerde eğitim İngilizce olarak yapılıyor.İngilizce eğitim size neler kazandırıyor,neler kaybettiriyor?.Hocaların ders anlatış sisteminden memnun musunuz?.Gelin birlikte bu konuları tartışalım.Görüşlerinizi yorum olarak eklemekten çekinmeyin.Ben Sakarya Üniversitesinde verilen EM eğitimiyle ilgili kendi görüşlerimi açıklayacağım.Belki diğer okullardaki sistem daha farklı olabilir.Ama tahmin ediyorum ki üc aşağı beş yukarı benzerdir.
.
Sakarya Üniversitesi EM bölümünde bölüm ile ilgili dersler 2.sınıfın 1.döneminde modelleme ve algoritmalar dersiyle başlıyor.2.dönem de iş etüdü dersiyle devam ediyor.Bunların yanı sıra temel mühendislik dersleri de veriliyor.3 ve 4.sınıf tamamen bölüm dersleriyle alakalı.C ++ programlama ve visual basic ile ilgili 3 tane dersimiz var.Programlama derslerinden gerçekten memnunum.Programlamanın temellerini gayret gösteren öğrenciler öğrenebiliyor.Ama asla bir bilgisayar mühendisi gibi zaman harcamadığım müddetçe programlama yapamam.3.sınıfın 2. döneminde endüstriyel bilgisayar uygulamaları adlı bir dersimiz var.Bu derste promodel,sql,expert choice,spss,ms Office gibi programları yüzeysel olarak görüyoruz.Ama yeterli olduğu kanaatinde değilim.Bunların dışında yöneylem araştırması dersi 2 dönem 3 er kredilik olarak bize gösteriliyor.Yöneylem araştırmasında en çok kullanılan doğrusal programlama metodu ayrıntılı olarak örneklerle gösteriliyor.Ulaştırma metodu,dual simpleks metodu,markov süreçleri gibi konular...Ama biri “ kardeşim sen yöneylem araştırmasında öğrendiğin konuları işletmenin neresinde kullanacaksın” diye sorarsa cevap veremem orası ayrı bir konu.Dersler daha çok akademik düzeyde ilerleme yapacak öğrencilere yönelik anlatılıyor.Case study
ler le dersler desteklenmiyor,gerçek hayatdan sunulan örnek uygulamalar yok.Bu durum diğer dersler için de geçerli vaziyette.İmalat mühendisliği,Kalite kontrol,Üretim planlama ve kontrol,Yapay zeka ve uzman sistemler,tedarik zinciri yönetimi.Derslerin çoğu power point sunumu şeklinde anlatılıyor.Hocalara gelince akademik olarak değerlendirmek bana düşmez.Bilgili ve yeterli olduklarına dair şüphem yok.Ama iş öğrenciyle ilgilenmeye gelince pek istekli oldukları söylenemez.Hepsi kendi dalgasında takılıyor.Diğer üniversitelerde de böyle mi acaba çok merak ediyorum.Belki birden 2 öğretimin derslerine girmek hocaları yıldırıyor olabilir.Araştırma görevlilerinin ders sunarken daha istekli ve heyecan olduklarını görüyorum.Hocaların içinde şu dersi bir an önce anlatayım da sınıftan çıkıp gideyim gibi bir hava var.Gündüz-gece öğretim sistemi sanırım hocaları da kötü etkiliyor.Sınıfların da kalabalık oluşu ayrı bir neden olsa gerek.İşin diğer saçmalığı da bazı derslerde hocalar öğrencilere proje ödevleri verirken bazı hocalar da kendi kafasına göre takılıyor.Öğrenciye verilecek proje ödevleri uygulama açısından çok yararlı olsa gerek dimi.Staj var diyorsanız 20 günlük yapılan stajdan ne hayır gelebilir Allah aşkına.Saü de EM eğitiminin uygulama açısından yetersiz olduğunu düşünüyorum.Tabii ki metalürji-malzeme veya elektronik mühendisliği gibi labarotuvarda uygulama yapma şansımız yok bunu biliyorum.Ama en azından derslerin case study lerle desteklenmesi gerekiyor.Öğrenciler aldıkları derslerin gerçek hayatda ne işe yarıyacaklarına gerçekten tam anlamıyla bilemiyorlar.Mezun olan arkadaşlarımın görüşleri aynen bu şekilde.
Gelin birlikte bu konuyu enine boyuna tartışalım.Görüşlerinizi yorum olarak yazmaktan çekinmeyin,önerileriniz varsa benimle paylaşın.Kendi okulunuzla ilgili görüşlerinizi paylaşın.Daha iyi bir EM eğitimi için neler yapılabilir bunları tartışalım.
ads
cep uygulama
25 Nisan 2015 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder