FREN SİSTEMİNDE MUHTEMEL ARIZALAR endüstriyel ürünler , FREN SİSTEMİNDE MUHTEMEL ARIZALAR mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , FREN SİSTEMİNDE MUHTEMEL ARIZALAR endüstriyel valf motor FREN SİSTEMİNDE MUHTEMEL ARIZALAR bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleri
FREN SİSTEMİNDEKİ ARIZALAR
Fren pedalında fazla boşluk var:
Fren diskinde aşırı yalpa vardır
Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır
Fren hidrolik kalitesi uygun değildir
Tekerlek yatağı gevşektir
Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır
Güç ünitesi çalışmıyordur Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir
Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir
Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır
Yatak boşluğu ayarlanır
Lastikler kontrol edilir
Güç ünitesi kontrol edilir
Fren pedalında titreşim var:
Fren diskinde yalpa fazladır
Diskin paralelliği bozulmuştur
Tekerlek yatağı gevşektir
Gerekirse disk değiştirilir
Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır
Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor:
Güç ünitesi çalışmıyor
Balatalar greslenmiş veya yağlanmış olabilir
Fren balataları aşınmıştır
Yanlış balata kullanılmıştır
Kaliper pistonu sarmıştır onarılır veya değiştirilir
Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir
Fren balatası çok sert olabilir
Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır
Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor:
Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır
Kaliper pistonları sarmıştır
Lastik havaları eşit değildir
Aracın ön düzen ayarları bozuktur veya ön takımda aşınma vardır
Fren hidrolik tıkanmıştır Balatalar değiştirilir
Pistonlar serbest hale getirilir
Lastik havaları eşitlenir
Ön düzen ayarları yeniden yapılır
Hidrolik hortumlar kontrol edilir
Fren pedalı çok aşağıya düşüyor :
Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir
Fren balataları aşınmıştır
Hidrolik seviyesi düşüktür
Sistemde hava vardır
Fren merkez silindiri aşınmıştır Ayarlanır
Balatalar değiştirilir
Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır
Tekerleklerden biri sürtünüyor ses yapıyor:
Fren pabuçları ayarsızdır
Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır
Tekerlek silindiri arızalıdır
Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır Ayarlanır
Boru temizlenir veya değiştirilir
Yay değiştirilir
Bütün frenler tutukluk yapıyor :
Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır
Fren merkez silindiri arızalıdır
Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır
Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik yağı konulur
Fren pedalı yumuşak ve esnek:
Sistemde hava vardır
Fren pabuçları ayarsızdır sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir
Frenler ses yapıyor :
Balatalar aşınmıştır
Pabuçlarda çarpıklık vardır
Pabuç perçinleri gevşemiştir
Kampanalar aşınmıştır
Bazı parçalarda gevşeklik vardır
Pabuç veya balata değiştirilir
Kampana tornalanır
0 yorum:
Yorum Gönder