ads

cep uygulama

8 Nisan 2015 Çarşamba

KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI endüstriyel ürünler , KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI endüstriyel valf motor KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA LPG SORUNLARI bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleri

Karbüratörlü Araçlarda Motora Bağlı Lpg Yakıt Tüketimini Etkileyen Sebepler

1- Karbüratörlü lpg sisteminde yakıt sarfiyatını etkileyen sebeplerin başında motorun sağlıklı çalışmasının önemi büyüktür. Subap ayarı ve ateşleme sistemi düzensiz olan araçta lpg yakıt tüketimi  %20 ile %50 artar. Yakıt tüketiminin artmaması için her yıl kışa gireken avans ayarı, subap ayarı yapılıp bujilerin değişmesi gerekir.

Özellikle karbüratörlü sistemlerde kış aylarna girerken kışlık termostat takılı değilse ne yaparsanız yapın lpg de aşırı yakıt tüketimine engel olamazsınız. Araçta kışlık termostat olmayınca motor ve lpg beyni çok geç ısınır. geç ısınan Lpg beyni 50 derece sıcaklığa gelene kadar karbüratöre normalin 2 katına yakın lpg gazı gönderir.

Kısaca bu konuya açıklık getirecek  olursak lpg beyninin görevi içerisindeki sıvı gazı motor suyundan aldığı sıcaklıkla ısıtarak buhar haline dönüşmesini sağlayıp buhar halinde daha az miktarda güvenli lpg göndermektir. bu sebepten dolayı lpg beyni ne kadar çabuk ve fazla ısınırsa yakıt tüketimi tasarruflu olur. 

2- Aracın eksozu tıkalı ve hasarlı ise lpg li araçta yakıtı aşırı derecede etkiler. eksoz tıkalı ise aracın performansı düşer örnek verecek olursak 5 viteste çıktığnız yokuşu 3 viteste zor çıkmaya başlarsınız. Peki eksozun tıkalı olduğu nasıl anlaşılır belirtileri nelerdir bu konuya sizdeğerli okurlarımızın anlayacağı şekilde açıklık getirelim. Tıkalı eksozda belirli oranda performans kaybı ve hararette yükselme meydana gelir.

Eksozun tıkalı olmasının en büyük belirtisi akşam karanlık bir yerde ön kabutu kaldırın yaklaşık 1 dakika 3000 devirde ayanızı gazda sabit tutup bırakın eksoz ve manifolda bakın kor hali ve rengini aldıysa eksoz tıkalıdır. son olarak eksozun tıkalı olmasının en büyük belirtisi olarak yakıtı normalin 4 yada beş katına kadar çıkarmasıdır.Eğer yakıtta aşırı oranda fazlalık varsa ilk eksoz sistemi kontrol edilmelidir.

3- Aracın şanzuman sistemi içerisinde bulunan baskı balata aşındıysa aşınma oranna göre yakıtta %20 ila %50 oranında yakıt fazlalığı meydana gelir. Baskı balatanın aşınma belirttileri ise araç zora veya yokuşa geldiği anlarda performan ve güç kaybı yaşanır. Aynı zamanda aracın öntarafından kablo yanığı gibi koku ve duman belirtileri vardır. 

4- Özellikle kış aylarında aracın altında bulunan firen parçalarının ıslanması çamur olması ve bu gibi nedenlerden dolayı zarar görüp paslanarak fren balatalarının sıkması meydana gelir. Bu nedenle araç seyir halindeyken daha fazla motor gücüne ihtiyaç duyar ve yakıt tüketiminin artmasına neden olur.

Frenlerin sıkıp sıkmadığnı anlamak için çok basit bir işlem yapmanız yeterlidir. Aracı hafif bi yokuşa park edin el firenni indirip vitesi boşa aldığnızda hareket ediyorsa frenlerde sıkma sorunu yok demektir. 

5- Karbüratörlü lpg sistemlerinde hava filtresi değişimi ve hava girişi ayarı için yapılan bantlama işlemleri bilinçsiz kişiler tarafından yanlış ve gereksiz yere yapılırsa lpg li araçta yakıt sarfiyatını artırır. Aynı zamanda aşırı tıkalı hava filtresi yakıt sarfiyatını artırır.

6- Karbüratörlü araç sahipleri edindikleri yanlış bilgilerle belirli kilometrelerde veya zamanlarda  kafalarında yer edinip ve bu bilinçle hareket ederek araçta hiçbir problem yokken lpg servislerne gidip ayar yaptırma hissi duyarlar. Karbüratörlü lpg sistemlerinde motorun çalışması lpg de normalse ve yakıt sarfiyatında fazlalık yoksa durduk yere lpg servislerine ayar yaptırmak için gitmeyin.

7- Lpg beyin montajı yapılırken motora bağlı su bağlantılarının yanlış yerlerden yapılması hem karbüratörlü hemde sıralı sistemlerde lpg beyninin geç ısınmasına neden olup yakıtın lpg de fazla yakmasına neden olur. Lpg beynine yapılan yanlış su bağlantıları tespit edilmezse hiç bir şekilde yakıt sarfiyatı düşmez ve düşürülemez.

8- Motora bağlı lpg tüketimini etkileyen sebeplerden son olarak dikkate alınacak konulardan bahsedecek olursak aracın çalışma sistemine etki eden parçalardan olan eksoz ve hava filtresi gibi parçaların bilinçsizce aksesuar amaçlı takılmalarıdır. 

Lpg Sisteminde Yakıtı Etkileyen Sebepler
1- Lpg beyin ve mikser montajının düzensiz yapılması örnek verecek olursak lpg beyni ve mikser arasındaki mesafenin uzak olması lpg de yakıt tüketimi orannı arttırır.
2- lpg ayarnın düzensiz olması ve tecrübesiz kişiler tarafından ayar yapılması yakıtı arttırır.
3- Lpg beyni arızalı ise karbüratöre düzensiz yakıt gönderip lpg li araçta fazla yakıt tüketimi ve düzensiz çalışmasına neden olur. Peki lpg beynin arızalı olduğnu nasıl anlarız bu soruya kısa bir kaç örnekle  açıklık getirecek olursak örneğin arızalı lpg beyni belirtileri arasında ilk sırada sabahları araç çalıştıktan bir süre sonra lpg beyninin buz tutması gaz kokusu yayması ve aracın düzensiz çalışarak stop etmesidir. bir diğer örnek ise aracın lpg çok geç çalışmasıdır. Marşa uzun süre basıp araç çalışmıyor ve lpg düğmesini ortaya aldığnızda çalışıyorsa lpg beyni bozuk demektir.

Kullanıcı Kaynaklı Yakıt tüketimini Etkileyen Sebepler

1- Lpg li araç yüksek devirlerde kullanılırsa yakıt tüketimi benzinde arttığı gibi lpg'de otamatikman artar. Aracı 2000 - 3000 devir aralığında kullanmamız yakıtta ekonomi sağlar.
Örnek verecek olursak 1600 motor araçta 100 km mesafeyi 2500 devirde sabit hızda gidersek ortalama 9 - 10 litre arası yakıt tüketimi olur. 100 km mesafeyi 4000 devir üzeri kullanırsak 13 ile 15 litre arası yakıt tüketimi meydana geldiğini görebiliriz.
2- Motor ısınmadan yüksek devirde kullanmak sibop ayarlarının bozulmasına neden olacağı gibi lpg beyninden karbüratöre sıvı lpg gitmesine sebep olup, lpg yi aşırı tüketme sorununa yol açar. 
LPG li araçta rölanti sorunu;
Lpg li araçta rolanti sorunu genellikle Lpg ayarı bozulunca veya iklim değişimlerinden dolayı meydana gelir. Lpg li araçta rolanti sorunna neden olacak faktörlerden bir kaç örnek verecek olursak hava filtresi kirlendiğinde veya yeni değiştirildiğinde, motor suyunun eksikliğinden, aracın ateşleme sisteminde oluşan arızalar veya lpg beynin yani regülatörün kullanım süresini yitirerek arıza yapmasından dolayı rolanti sorunu meydana gelerek aracın düşük devirde çalışmasına ve araç seyir halindeyken vitesi boşa alınca stop etmesine neden olur


Yokuşta Çekişi Düşüyor

Lpg li araçta yokuşta çekişi düşüyor sorununa yol açacak bir kaç neden vardır.Lpg li aracın performansı düşükse ilk olarak gaz ayarının düzgün olup olmadığının kontrolünü yaptırmalıyız. Çünkü genelde lpg de çekiş sorunu  gaz ayarının ve karbüratöre giren hava akışının bilinçsiz şekilde yapılmasından dolayı ortaya çıkmaktadır. 

Lpg li araçta motora giren hava miktarı iyi ayarlanamazsa araçta aşırı derecede performas sorunu meydana gelebilir.


Yokuşta Çekişi Düşüren Nedenler

1- Avans ve subap ayarı bozuk ise aracın çekişinde düşüklük meydana gelir.

2- Hava filtresi yenilendikten sonra, gaz ayarı yapılmazsa aracın çekişi düşer. Hava filitresi çok kirlenirse yine ayar bozulur ve çekiş düşer.

3- Bujilerden birisi ve daha fazlası arızalı veya kurum bağlamış ise çekiş ve tekleme sorunu çıkar.

4- Şanzumanda bulunan baskı balata aşınıp ömürleri bitmek üzereyse özellikle yokuşlarda çekiş sorunu yaşanır.

5- Lpg beynine bağlanan su hortumları sürekli devirdayım olmayan yerden değilde yanlış yerden bağlandı ise motor soğukken tekleme ve çekiş sorunu ortaya çıkarır.

6- Nadirende rastlansa aracın eksozu tıkalı olunca hem benzinede hemde lpg de aracın yokuşta çekişi düşük olup yakıt sarfiyatı artmaktadır

Lpg'de Motor Tekliyor Gaz Yemiyor

Karbüratörlü sistemlerde araba lpg de tekliyor gaz yemiyor ise aşağıdaki muhtemel sebeplere göz atmamız gerekir.
Avans ayarının bozuk olması ateşleme sistemini etkileyeceği için lpg de kullanırken aracın çekişini düşürüp düzensiz çalışmasına ve yakıtın fazla yakmasına neden olur.

Regülatör arızalı ise motora düzensiz yakıt göndereceği için araçta boğulma, gaz yememe, yakıt fazlalığı ve düzensiz çalışma gibi bir çok sorun ortaya çıkar.


Lpg'li araçta motorun düzenli çalışması için motora giren hava miktarının düzenli ayarlanması gerekir aksi halde araçta performans kaybı ve gaza basınca geç toplama gibi sorunlar ortaya çıkar.

Aracın ateşleme sisteminde meydana gelen sorunlar lpg'de tekleme gaz yememe gibi sorunlara yol açar ateşleme sistemini yıllık bakımlarla kontrol ettirmeliyiz.

Karbüratörlü ve eski model enjeksiyonlu sistemlerde lpg beyni üzerindeki hava ayarı ve hava filtresine giren hava miktarı orantılı şekilde ayarlanmazsa gaza basınca veya ani kalkışlarda yığılma ve patlama sesi meydana gelir.

Motorun subap ayarı iyi değilse araçta yığılma gaz yememe ve yakıt proplemleri ortaya çıkar.

Lpg'li araçlarda buji tırnak aralığı çok önemlidir lpg ustasından tavsiye alarak araca uygun buji seçimi yapılmalıdır. Aksi halde lpg çekiş ve yakıt sorunu gibi sorunlar ortaya çıkar.

Gaz beyni su bağlantıları yanlış yapılırsa yada tıkanıklıkdan dolayı gaz beyni geç ısınırsa araba tekler ve gaz yemez.

Lpg'de Araba tekliyor gaz yemiyor ise lpg tankından gelen borular veya gaz kesici tıkalı olabilir.Bu parçaların temizliğini yaptırmalıyız.

0 yorum:

Yorum Gönder

ads1

Popular Posts

Categories

endusur endüstri malzemeleri endüstriyel ürünler ticari ürünler sanayi malzemeleri Hema Hattat VALTRA VALFLİ HİDROLİK Serisi traktör pompa valf ENTEGRE POMPALAR 0P1 Kaldırıcılar DİREKSİYON Hattat Traktör 1P-1.5P-2P Tandem Yerli Üretim 1600 1PH hema endüstri yerli 1.5P Hema Endüstri AŞ 1PN HK402 1900 A85 HK546 Hattat Tractor Traktörleri Videoları valtra tractor 3P A95 Bahçe QX5 T151 T191 Tractor hattat a68 hattat holding Debriyaj KAT KAT KAZAN Profesyoneller ekonomik hasatta hattat a78 valtra traktör Çerkezköy A75 AL HATTAT BMC Rot Milleri Fiat Compact Dişli Hatat Q Tarla Testi Tarım balata birinci ferrari slaj makinası kullanımı yorumları A68 Calligrapher Citroen Fiat Körük Körük Takımları Pompaları Taşkömürü görüntüleri kalite tanıtım traktör periyodik bakım çizelgesi valtra çekişmeleri yerli traktör çifçi 1 milyar dolar 24-saat.net 2P A-100 A-110 A-60 A-95 A50B A60B A65B A80B BMC Basınç Pompaları Büyük Yatırım Dizel Erkunt traktör Fabrikası Hatta Hema Endüstri’ye Yeni Bir Ödül Motorları N101 N141 Peugeot Renault Rot Başları Fiat Tarla Tarım Araçları Valtra traktör teknik özellikler Valtra yüksek çözünürlü resimleri Yakıtta a50c altra arazi sürüş cimri comfort Calligrapher devirdaim döküm en kaliteli yerli traktör hattat avic hattat bahçe hattat.hema kaliteli traktör mehmet hattat t serisi traktör teknik verileri türk malı traktör yatırım budur çift çeker 1P1 1PA A-70 A-75 A-80 A-85 A-90 A55B A78 Araçları Başbakan İstedi Erkunt Hattat traktör ürün broşürü Holdind Kollar Sıvandı Orta Slaş Termik Enerji Testi Valtra teknical spesifik Valtra tractors a55c a60c alışveriş android cep uygulamalari android hile android uygulama androidcepuygulamalari arazi testi bağ dansöz e-ticaret en az yakan traktör en iyi traktör ergonomics fillang güc hattat mı erkunt mu hattat ve dansöz hattat çekişmeleri http://androidcepuygulamalari.com http://androidcepuygulamalari.com/ iphone 7 konya traktör massey ferguson traktör mehmet n serisi napolyon newholland otomobil para nasıl kazanılır para para para pompası presentation s serisi sanal alışveriş savunma sanayii tek çeker tesisleri testleri traktör üretimi tümosan uzun ömürlü traktör uçak fabrikası valtra fiyat valtra fiyatları yapıyor yatırım yerli taşkömürü Çok Uçtuk artık çinli avic çinli yatırımcı çok amaçlı traktör ödül серии тракторов

Text Widget

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Pages

Menu :

Hello there!

Total Pageviews

Blog Archive

android oyun uygulama

Bottom Navi

Translate

Follow us