MOTOR KOMPRESYON TESTİ NASIL YAPILIR;
|
İlk olarak ateşleme kablolarımızı cıkartıyoruz, ve sigorta panelini açararak 15A sigortamızı
cıkartıyoruz ( Bu sigorta enjektör sigortası )
Bunu cıkarttıgımızdan emin olmalıyız yoksa enjektörlerden benzin gelebilir.
Daha sonra bujilerimizi cıkartıyoruz. Burda kısa bir kontrol yapabiliriz,
Bujilerimizi cıkrttıp inceledgmzde daha cok beyaza yakınsa fakir karışım , renk daha
çok siyahsa zengin karısımda oldugunuzu anlamalısınız.
Kompresyon test aletini kullanmadan önce alet kontrol edilmeli zarar görmüş olmamalıdır.Testimizin saglıklı sonuc verebilmesi için bunlar önemlidir.
Daha sonra ilk silindire aletimizi yerleştiriyoruz bujinin girdigi gibi normal bir şekilde yerleştiriyoruz.Suanda marşa basmaya hazır durumdayız. Bir kişi test aletini tutarken diger bir kişide gaz pedalına sonuna kadar basmalıdır.
Pedal sonuna kadar basılı iken marşa basıyoruz.
Test cihazımızı okuyoruz,
Eger cihazınızda bir karısıklık oldugunu düşünürseniz kompresyon test aletini sıfırlayarak
işlemleri 4 silindir içinde teker teker dikkatli bir şekilde uygulayınız.
Yukarda gördügümüz düşük kompresyonlu motor 175-185 psi arasında cıktı.
Oldukca saglıklı.
Şimdide 11.6 sıkıştırmalı motoru test edelim ,
Yukarda anlattıgım prosedürleri yine aynı şekilde tekrarlıyoruz ve testimize başlıyoruz,
İlk silindirimiz 250 psi çıktı !
İkinci silindirimiz yine 250 psi , üçüncü silindirimiz 255 psi !
Son olarak 4. silindirimiz 250 psi cıktı.Oldukca iyi bir sonuc.Testimizi tamamladıktan sonra sigortamızı buji kablolarımız , dikkatlice takmalıdır ayrıca bujilerde sorunlar gözüküyorsa değiştirilmelidir.
Eger kompresyonunuz düşük veyahut silindirler arası +/- 20psi oynuyorsa motorunuzun pek iyi oldugu söylenemez.
0 yorum:
Yorum Gönder