ads

cep uygulama

11 Ocak 2016 Pazartesi

MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ? endüstriyel ürünler , MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ? mühendislik formülleri sanayi malzemeleri , MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ? endüstriyel valf motor MOTOR PERFORMANSI NASIL ARTIRILIR ? bakım malzemeleri ve arıza giderme yöntemleri

 ARABANIN  PERFORMANSINI  ARTIRMA YOLLARI

Performans artırmadan önce aracın periyodik bakımlarının yapılması gerekir. Ön takımdan fren ve amortisörlere kadar gerekli tüm bakımların yapılması, hem güvenlik hemde yakıt tüketimi açısından önem arz etmektedir.

Araçtan maksimum performans alabilmek için, aracın tüm aksamlarının sorunsuz ve en iyi şekilde çalışır durumda olması gerekmektedir. Örneğin porya bilyalarında yada aksların da sorun olan bir araç, karşı dirence maruz kalarak tekerlerin zor dönmesine ve ciddi performans kayıplarına yol açabilmektedir. Fren sisteminde yada yürüyen aksamlarında sorunu olan bir araçtan performans almaya çalışmak güvenlik açısından büyük risk yaratabilir.


PERFORMANS LASTİKLERİ
Lastiklerin yol tutuş, fren mesafesi ve sürtünme katsayısını azaltıcı etkileri vardır.Performans lastikleri hem desenleriyle hem yanak ölçüleriyle sürtünme katsayısını azaltarak hem performans hemde yakıt tüketimine faydası vardır.

HEADERS EGZOZ MANİFOLDU

Performans manifoldların amacı normalden daha çok yanmış gazın dışarı atılmasını sağlamaktır. Normal egzoz manifoldlarında  4 silindirden çıkan borular çok kısa zaman sonunda birleşirler. Motor performansını artırmak için 4 silindirden çıkan manifold boruları daha uzun yapılmıştır.  4-2-1 headers, 4-1 headers manifold sistemleri geliştirilmiştir. 4-2-1 de  silindirden çıkan borular ilk birleşme mesafesi 40-43 cm; diğer birleşmede 40-43 cm sonra olmalıdır. Mesafenin performansa sağladığı katkı ise şöyle anlatılabilir. Bir silindirden boru aracılığı ile dışarıya doğru gönderilen yanmış atık, diğer silindire bağlı borudan gelen gaz ile karşılaştığında geriye doğru tepme olur. Boru uzunlukları doğru hesaplanmamışsa gazın silindirlerden çıkışı dahada zorlaşacak ve motor gücü daha da düşecektir. 4-1 manifolda ise boru uzunluğu 80-85 cm olmalıdır. Manifold birleşiminden katalizöre kadar olan mesafe de 80-85 cm olmalıdır.
YAĞ KATKISI VE MOTOR YAĞININ KALİTESİ

Motor yağının kaliteli olması sürtünmeyi azaltarak motorun daha seri devirlenmesini ve motor parçalarının aşınmasını önler.
 Katkı maddeleri içinde bulunan bor madeni sayesinde motorun silindir ile piston ve yatakların arasına yapışarak sürtünmeyi azaltırlar. Bu sürtünmeyi azaltma durumu azımsanmayacak kadar çoktur. Motorun katkı maddesi kullanılmamış durumuna göre,katkı maddesi kullanıldığında sürtünmeyi azalttığı için motor performansını artırır.
Motora 4 - 8 hp artı beygir gücü kazandırır. Kompresyon kaçağını önleyerek motorun yağ eksiltmesini azaltır. Tork değerinin de %10 artış sağlar. Silindirlere ulaşmadan ısıyı üzerine alarak motorun ısınmasını ve hararetin yükselmesini önler.

EMME MANİFOLDU MODİFİYESİ

Emme manifoldun görevi karbüratörde hazırlanan hava yakıt karışımını emme supabına iletmektir. Manifold motora uygun kriterde olmalıdır. Emme manifoldu modifiyesi ile motorda 3-5 beygir güç artışı sağlanabilir. Emme manifoldundan geçen ve silindirlere gönderilen yakıt her silindir için aynı kalitede olması gerekir. İstenilen yakıt alınmazsa motorda tekleme meydana gelir. Yakıtın her silindire eşit olarak dağıtılmalıdır.
Spor emme manifoldu kullanarak motor performansı yükseltilebilir. Her araç için piyasada bulunmasa bile uygun fiyata yapılabilir. Motor performansı istenilen oranda artması için dereceli eksantrik ve headers egzoz ile 10-20 beygir artış sağlanabilir. Aynı oran da yakıt tüketiminde de artış olacaktır.

PERFORMANS HAVA FİLİTRESİ

Motora giren havanın miktarı, motorun çalışma performansını etkiler. Giren hava miktarının az olması durumun silindire alınan yakıtın da giren havayla orantılı olması gerekir. Daha fazla hava, daha fazla yakıt eşittir performans verir. Performans hava filitreleri, kâğıt filitrelere oranla havayı daha kolay geçirirler. Böylece motor performansına önemli katkıda bulunurlar.
Motora giren havanın bağlı olduğu kutu sökülerek yerine direk hava filtresi bağlanır. Bu şekilde havanın motora girişi kolaylaşmış olur. Performans filtreler ile motorun performansı artar.Alçak ve yüksek devirler de motorun torkunu artırır daha güçlü olmasını sağlar. Motor modifiyesinin vazgeçilmez parçasıdır. Diğer filtrelere oranla daha yüksek ve sportif ses çıkartırlar.

                                                         
DERECELİ EGZANTRİK

Egzantrik mili motorun çalışması esnasında emme ve egzoz supaplarının açılıp kapanmasını sağlar.
Dereceli eksantrik milinin görevi de subapların açılıp kapanma sürelerini uzatarak, yanma odasına alınan yakıt hava karışımını normalden daha fazla alınmasını sağlamak. Böylece daha fazla hava, daha fazla yakıtla patlama şiddeti artıyor, motor performansının artmasını sağlıyor. Modifiye edilmiş otomobiller için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilmektedir. Aynı zamanda tam anlamıyla verim alabilmek için eksantrik mili ile beraber subap, subap yayları, kasnak, değiştirmelidir.
Dereceli egzantrik mili, standart egzantrik miline göre performansa yönelik olarak tasarlanmışlardır. Dereceli egzantrik milleri üzerinde ayarlanmış dereceleri mevcuttur. Sivri olan kamların bulunduğu  miller, sübapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamların bulunduğu miller ise gücü artırmak için tercih ediliyor. Yarış araçların kullanılan dereceli egzantrik milleri de ortalama 30-50  beygire kadar  güç artışı sağlıyor.

                                                        

NOS SİSTEMİ

Nitro oksid iki bölüm nitrojen (azot) ve bir bölüm oksijenden oluşmaktadır. (ağırlık olarak %36’ı oksijendir). Motorun içinde yaklaşık 572 Fahrenhayt’ta yanma işlemi esnasında nitro parçalanarak oksijeni serbest bırakır. Bu ekstra oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin ederek ilave güç yaratır. Nitrojen yanma işleminin kontrolüne yardımcı olarak, artan silindir basınçlarına koruyucu kalkan ve nemlendirici etkisi yapar. Nitro aynı zamanda giriş şarj ısısını 60 ila 75 fahrenhayt derece düşürerek büyük bir “iç soğuma” etkisi yapar.
Nitrojen ve oksijen karışımı, 2 nitrojen atomu ile birleşik 1 oksijen atomu şeklinde yanma odasına giren nitrous oxide’nin, içerdeki yüksek ısıda nitrojen ve oksijen ayrışmaktadır. Aynı zamanda motorun ısısını emerek soğutur ve bu sayede silindire daha fazla oksijen alımı sağlar.
NOS basınçlı bir tüp içerisinde bulunan nitrojen ve oksijen gazı, otomobil içerisinde bulunan bir düğme ile kontrol edilerek istenildiği zaman aktif hale getirilebilir. Bu sistemde beygir gücü Nitro Oxside den değil benzinden elde edilir. Nos kullanıldığı zaman normal zamanlardakilerden daha fazla yakıt yakmamızı sağlar. Bu yanma çok daha fazla güç sağlar. Nitrous Oxide Sistemi’ nin çalışma prensibi , emme manifoldundan içeri çok daha fazla ve soğuk hava alınabilmesini sağlamaktır. Sistem çalıştırıldığı anda, tüpün içinde soğumuş ve hacimce küçülmüş hava motora daha rahat ve miktar olarak da daha fazla girebilmektedir. İçeri girince, motorun sıcaklığıyla hava genleşir. Bu anda daha fazla miktarda da benzin takviyesi yapıldığında, silindirler normalde alabileceğinden daha fazla hava ve benzin karışımı aldığı için daha güçlü bir patlama olur ve daha yüksek bir güç oluşur.

CHİP TUNİNG

Arabanın motor performansını artırmak için aracın beyni ile alakalı bir modifiye yöntemidir. Günümüzdeki araçların neredeyse tamamında kullanılan ECU ( Motor Kontrol Ünitesi), aracı elektronik olarak yönetmektedir. Aracın elektronik kontrol ünitesinde bulunan çip, arabanın çeşitli değerlerini ( yakıt, oksijen, hız vs.) inceleyip en uygun motor gücünü sağlamaya çalışmaktadır. İşte bu chipin modifiye edilmesi ile yapılan chip tuning uygulaması diğer motor modifiyelerine göre oldukça kolaydır.

0 yorum:

Yorum Gönder

ads1

Popular Posts

Categories

endusur endüstri malzemeleri endüstriyel ürünler ticari ürünler sanayi malzemeleri Hema Hattat VALTRA VALFLİ HİDROLİK Serisi traktör pompa valf ENTEGRE POMPALAR 0P1 Kaldırıcılar DİREKSİYON Hattat Traktör 1P-1.5P-2P Tandem Yerli Üretim 1600 1PH hema endüstri yerli 1.5P Hema Endüstri AŞ 1PN HK402 1900 A85 HK546 Hattat Tractor Traktörleri Videoları valtra tractor 3P A95 Bahçe QX5 T151 T191 Tractor hattat a68 hattat holding Debriyaj KAT KAT KAZAN Profesyoneller ekonomik hasatta hattat a78 valtra traktör Çerkezköy A75 AL HATTAT BMC Rot Milleri Fiat Compact Dişli Hatat Q Tarla Testi Tarım balata birinci ferrari slaj makinası kullanımı yorumları A68 Calligrapher Citroen Fiat Körük Körük Takımları Pompaları Taşkömürü görüntüleri kalite tanıtım traktör periyodik bakım çizelgesi valtra çekişmeleri yerli traktör çifçi 1 milyar dolar 24-saat.net 2P A-100 A-110 A-60 A-95 A50B A60B A65B A80B BMC Basınç Pompaları Büyük Yatırım Dizel Erkunt traktör Fabrikası Hatta Hema Endüstri’ye Yeni Bir Ödül Motorları N101 N141 Peugeot Renault Rot Başları Fiat Tarla Tarım Araçları Valtra traktör teknik özellikler Valtra yüksek çözünürlü resimleri Yakıtta a50c altra arazi sürüş cimri comfort Calligrapher devirdaim döküm en kaliteli yerli traktör hattat avic hattat bahçe hattat.hema kaliteli traktör mehmet hattat t serisi traktör teknik verileri türk malı traktör yatırım budur çift çeker 1P1 1PA A-70 A-75 A-80 A-85 A-90 A55B A78 Araçları Başbakan İstedi Erkunt Hattat traktör ürün broşürü Holdind Kollar Sıvandı Orta Slaş Termik Enerji Testi Valtra teknical spesifik Valtra tractors a55c a60c alışveriş android cep uygulamalari android hile android uygulama androidcepuygulamalari arazi testi bağ dansöz e-ticaret en az yakan traktör en iyi traktör ergonomics fillang güc hattat mı erkunt mu hattat ve dansöz hattat çekişmeleri http://androidcepuygulamalari.com http://androidcepuygulamalari.com/ iphone 7 konya traktör massey ferguson traktör mehmet n serisi napolyon newholland otomobil para nasıl kazanılır para para para pompası presentation s serisi sanal alışveriş savunma sanayii tek çeker tesisleri testleri traktör üretimi tümosan uzun ömürlü traktör uçak fabrikası valtra fiyat valtra fiyatları yapıyor yatırım yerli taşkömürü Çok Uçtuk artık çinli avic çinli yatırımcı çok amaçlı traktör ödül серии тракторов

Text Widget

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Pages

Menu :

Hello there!

Total Pageviews

Blog Archive

android oyun uygulama

Bottom Navi

Translate

Follow us